onsdag 9 maj 2012

Helsingborg...... Jippi

Kom till Helsingborg i Måndags med dottern vi skall ha en lillsemester... Tåget från T-centralen gick vid 8.20 och vi var nere vid 15-tiden, vädret var toppen blåhimmel och sol så vi kunde ta en kaffe på en ute servering. Men föst var det att checka in på Viking Hotell ett mycket fint litet hotell mitt i stan och sedan blev det att kolla in staden. Mitt i stan ligger Helsingborgs slott med en underbar utsikt, därifrån   såg man  över till Danmark.Lite galna som vi är tog vi båten över , för att strosa lite på Danska sidan. 
Väl tillbaka på Svenska sidan igen blev det middag på en Grekisk restaurang men tyvärr så var inte maten så god så den får minus poäng av oss.

I dag Tisdag ännu en fin solig dag , var uppe tidigt som vanligt, ner för att äta frukost. Slappa lite på rummet innan det var dags för att titta runt på staden. I dag har vi verkligen varit ute och gått tror att vi har gått runt hela Helsingborg för det känns så i fötterna. Det blev Kina mat i dag och några drinkar innan det var dags att knalla till hotellet för att sova.

Onsdag och idag går tåget hem, vädret är så där i dag så vi får se vad vi hittar på. Här nedan kommer det lite bilder på Hotellrummet m.m






3 kommentarer:

  1. Hejsan,
    Va skoj att ni kom på en mini semester. Helsingborg är jätte fint. Jag bor endast 2,5 mil från HBg själv och har arbetat som receptionist på hotell just i HBG i många år innan jag blev sjuk. Bilken tur med vädret med. Så mycket fint du hunnit med när jag legat sjuk. Ha det så bra, kramis Lisan

    SvaraRadera
  2. Åh nu längtar jag ju tillbaka till Skåne. Helsingborg är jättefint. Själv är jag från Landskrona från början. Sen flyttade jag till Norrland:-)
    Hoppas ni får de trevligt:-)
    Mvh tina

    SvaraRadera
  3. Hej hej! Tack för titten hos mig! Hur har det gått med tossorna? =)
    Vart jag gör av allt...? Jag säljer de flesta och ger även bort för att inte ha fyllda skåp och lådor =) Ha det gott! Kram kram

    SvaraRadera