söndag 27 november 2011

1:a advent

Ja i dag är det 1:a advent så nu är det bara 3 helger kvar till Julafton, kan ju inte påstå att det är julstämning ute med grön gräsmatta. Kommer inte fira julafton hemma utan på Silja Line till Helsingfors skall både äta & dricka gott. Yngsta dottern Sophia teser till Tahiland med pojvänn och hans familj(dom har hus på Kho Lanta) blir borta 1 månad och älsta dotterna skall vara med sin pojkvänn & hans familj i år.Skall faktiskt bli skönt att slippa laga en massa julmat och bara bli upp passad i ställe.I dag bakade jag lussebullar med en underbar fyllning i som bestog av saffran,mandelmassa & smör och det blev 2 sorters kakor också och dessa la jag på mitt kakfat som jag gjorde för ett tag sedan. Advent ljusen gjorde jag i gårkväll. Ha en trevlig 1:a advent kväll.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar