torsdag 17 februari 2011

Leta efter Katten

Vi har en härlig katt som heter Nova , visseligen fick våran yngsta dotter henne 2003 åtta veckor gammal. Men då vi köpte vårat hus var hon alltid med ut på helgerna och hon lärde sig att när Fredagen kom så var hon ute katt och när Söndagen kom blev hon inne katt då vi åkte hem till Stan. Men sedan 2007 är hon ute katt men är en inne katt på vintern. Hon är väll vårat "barn" för någon mer dalltad katt får man nog leta efter. Det gäller att inte ställa upp gaderobs dörren för då finns det risk att hon ligger i lådorna eller som i dag när jag efter 2 timmar tänkte men har hon inte kommit in än?????? Började leta och med tanke på att vi inte har så stort så fanns det inte så många ställen att leta på, men inte titta jag upp mot taket första gången jag var inne i mitt hobby rum men 3:dje gången slängde jag blicken upp och vad se jag !!!!! jo det som du ser på kortet. Ja där hade hon lyckads ta sig upp och fråga mig inte hur....... det är härligt med katter.



6 kommentarer:

  1. Hi,hi... jag känner igen situationen :)
    Katter tar sig fram och upp på de mest otroliga ställen.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Visst är det märkligt hur de kan ta sig till sådana märkliga ställen?! För några år sedan skulle vi ha kattvakt under en resa. Jag hittade inte vår katt vilket jag talade om för vakten. Katten hittades instängd i en garderob (utan att ha gjort något tråkigt).

    SvaraRadera
  4. jag har tagit den från ett kakfat jag har hemma
    men kolla på loppis där kan man ju fynda billiga som man kan använda såg med på Åhlens att dóm hade en knopp som skulle gå att ha på toppen :) Men ditt var ju superfint som du gjort . Kul att ni kollar in hos mig då hitta jag ji in till dig :)

    SvaraRadera
  5. JAG SKA KOLLA IDAG BLAND ALLA MALLAR jag hör av mig
    hittar jag den rutar jag av den sen får du skicka mig ett frakerat kuvert så får du den av mig :)

    SvaraRadera