tisdag 21 februari 2012

Andra dagen i mitt nya liv.

Ja jag köpte ett promenad band som ni vet och nu är jag i fullgång med mitt nya liv och med det menar jag med att jag MÅSTE göra något med mitt gamla. Jag tycker om att gå men inte där jag bor för här finns det inget att se när jag är ute och då hittar jag en massa ursäkter för att jag tycker det är tråkigt. Har också börjat ändra lite på kosten har tagit bort potatis och det är jobbigt att tänka vad man skall ha istället men det funkar. Bort med socker,läsk och mer olika sallader. Jag går 30 minuter två gånger om dagen och än så länge är jag super peppad. Är ju en riktig godis råtta men tar och gör en frukt sallad i stället med lite hackade nötter på. Och det skall bli en utmaning nästa gång jag åker till dotterns Konditori Park eftersom jag älskar kakor,bakelser och allt annat gott.Jag vet hur mycket jag måste gå ner för att må bättre och slippa dessa gallanfall som gör satans ont och börjar känna att knäna börja ta stryk, har inga barnbarn ännu men dom kommer och då vill jag vara en aktiv mormor som orkar leka med dom.I morgon skall jag baka ett hårt bröd som jag hittade på en blogg det heter fröknäcke. Ett underbart, glutenfritt knäckebröd som passar perfekt i en GI/LC/LCHF livsstil!
Solroskärnor, Sesamfrön, Hela Linfrön. Pofiber, Fiberhusk, Kokosfett utan smak, vatten & Havssalt
Det skall bli intressant att baka och  få se om jag tycker om det får åter komma i morgon med resultatet.
Nu till kvällen skall jag göra en smoothie med glass & bär..Önskar er en trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar